EAP: Employee Assistance Program - Firemní psycholog

fashion


Trápí vás neustálé pozdní příchody vašeho zaměstnance? Nebo snad přemýšlíte o tom, jak je možné, že je v práci najednou úplně bez energie a motivace? Než začnete uvažovat nad tím, že svého dlouholetého zaměstnance propustíte, zkuste se na celou situaci podívat z jiného úhlu pohledu. Zkuste se na chvíli vžít do role odborníka na duševní zdraví a psychiku. Společně se totiž v tomto článku ponoříme do psychologie zaměstnanců a ukážeme vám, proč je důležité spolupracovat s firemním psychologem.

 

Psychologie zaměstnanců

 

Více stresu, méně času

 

Jestli je pro dnešní dobu něco typické, pak je to fakt, že se neustále zvyšují nároky na každého z nás. Pracovní povinnosti často pokračují i po příchodu domů, deadlinů a termínů máme plné diáře. Lidé jsou v podstatě neustále pod tlakem a stresem. Zdá se, že povinností je čím dál více, ale času naopak ubývá.

Dlouhodobé působení stresu je extrémně vyčerpávající, není proto divu, že takový zaměstnanec poté v práci není příliš efektivní.

 

Pozor na vyhoření

 

Dalším bodem, který je nutné ve spojitosti s psychikou zaměstnanců uvést, je rozhodně syndrom vyhoření. Ohrožení jsou zejména pracovníci pomáhajících profesích a obecně všichni, kteří pracují s lidmi. Vyhoření se nevyhýbá ani administrativním pracovníkům. Vyhořelý zaměstnanec je bez energie a jakékoli chuti pracovat. Ve svém povolání začíná postrádat smysl, upadá do bezmoci a deprese.


Pozdní příchody, nesoustředěnost, odchod na nemocenskou – to jsou jen některé důsledky vyhoření. Pro zaměstnance nic příjemného, pro vás výdaje navíc.

 

Náročné období

 

Vzpomeňte si, kdy jste naposledy řešili nějaké těžší osobní potíže nebo prožívali horší období. Každý taková období máme. A je jedno, jestli se starosti týkají vztahů, dětí nebo práce. Důsledky se projeví ve všech oblastech života. Pokud jste si tedy všimli, že je váš (jinak velmi schopný) zaměstnanec najednou nesoustředěný, nemotivovaný a častěji chybuje, je možné, že si právě takovým náročným obdobím prochází.

Bylo by poměrně kontraproduktivní na něj uvalit ještě nějaké sankce či jiné postihy. Proč? Protože to nepomůže, nezvýší to jeho motivace ale pouze míru stresu. Co takový zaměstnanec opravdu potřebuje? Možnost své problémy a trápení řešit.

 


Jak pečovat o duševní zdraví svých zaměstnanců? Svěřte je do rukou odborníka!

 

Je jasné, že vy jakožto zaměstnavatel, nemáte čas ani odbornost, všechny problémy svých zaměstnanců řešit. Úplně postačí, když je budete brát v potaz a zaměstnancům umožníte získat adekvátní pomoc.

Firemní psycholog: Kdo to je a co dělá?

Onou pomocí může být firemní psycholog. Psychologové jsou odborníci na lidskou psychiku v celé její šíři – řeší tedy pestrou škálu problémů. Pro svou práci využívají především rozhovor, terapeutické techniky, krizovou intervenci, základy koučování nebo terapeutické karty či psychodiagnostické testy.


S čím může psycholog ve firmě pomoci?

  • Vztahové problémy (rozchod, rozvod, nevěra, úmrtí v rodině, výchova dětí…)
  • Osobní potíže (nespavost, nesoustředěnost, ztráta sebevědomí, úzkost, fobie, deprese…)
  • Pracovní problematika (vztahy na pracoviště, asertivita, work-life balance, motivace, práce s vlastním potenciálem…)


Psychologa můžete do vaší firmy najmout jako stálého člena týmu nebo s ním spolupracovat externě. My vám nyní představíme oblíbené a efektivní řešení, které v současné době volí úspěšné firmy. A vy je můžete následovat.

 


Držte krok s dobou: Employee Assistance Program

 

EAP neboli Employee Assistance Program, je program, v rámci kterého může být vašim zaměstnancům zprostředkovaná celá škála služeb – sociální a právní poradenství nebo psychologická péče. To vše formou firemního benefitu.


Koncept EAP má své nesporné výhody

  • Flexibilita (zaměstnanci služby využívají dle svých individuálních potřeb)
  • Diskrétnost (samozřejmostí je zachování anonymity)
  • Zpětná vazba pro firmu (máte přehled o tom, co se ve firmě děje)
  • Zlepšení firemní image (péče o duševní zdraví je v dnešní době vnímaná jako velmi atraktivní forma benefitu)
  • Snížení nákladů (Spokojený zaměstnanec = produktivní zaměstnanec – zvýší se jeho výkon, zamezí se chybovosti a absenci v práci. Snižuje se také fluktuace zaměstnanců)


Jak to tedy funguje v praxi? Pojďme si jeden takový program představit blíže!

 

 

Benefitní program Mojra.cz: Online psychologická péče pro vaše zaměstnance

 

Jak to funguje?

Zaregistrujete svou firmu do programu a vy i vaši zaměstnanci získáte přístup do klientského portálu. Pro vás tímto veškeré starosti v podstatě končí. Vaši zaměstnanci si mohou domluvit konzultaci kdykoli to bude potřeba. Anonymita je samozřejmostí.

Vy budete pravidelně informováni o nejčastějších tématech, které se ve vaší firmě objevují. Tyto reporty mohou sloužit jako podklad pro preventivní programy nebo odborné přednášky. Posouvat se tak nebudou jen jednotlivci, ale celá firma.

V čem je tento benefitní program jedinečný?

Mojra.cz nabízí online psychologickou péči formou emailového poradenství nebo telefonické či video-hovorové konzultace. Vaši zaměstnanci tedy šetří čas i peníze za dopravu, protože konzultace může klidně proběhnout z pohodlí jejich domova.

K dispozici je tým více než 20 zkušených psychologů, volné termíny jsou k dispozici každý den, od rána až do večera. A také o víkendech a o svátcích. Své problémy tedy mohou vaši zaměstnanci řešit rychle a efektivně. Konzultace probíhají v několika jazycích: česky, polsky, slovensky, anglicky, německy, francouzsky, španělsky i italsky.

Vyzkoušejte a uvidíte!

Když si kupujete oblečení nebo boty, vždycky je lepší, když máte možnost je vyzkoušet. Člověk zkrátka chce vědět, zda mu produkt sedí a jestli je to opravdu to, co hledá. Platí to určitě i v tomto případě. Benefitní program: Psycholog pro firmy si na Mojra.cz můžete bezplatně vyzkoušet – k dispozici vám bude demoverze klientského portálu i 30minutová testovací konzultace s psychologem. Samozřejmostí je také vyhotovení cenové nabídky.

Nekupujete tedy žádného zajíce v pytli, ale přesně víte, do čeho jdete. A pokud byste měli jakékoli otázky, je vám k dispozici klientská podpora: +420 731 226 690 | poradna@mojra.cz

© Mojra.cz - Firemní psycholog - Psycholog pro firmy

 

 


Připojte se do diskuze.
Zadéjte Váš kometář.