Vztahy na pracovišti: Pozor na extrémy!

fashion

Vztahy na pracovišti jsou důležitější, než si myslíte!

 

Kolegové, kamarádi nebo úhlavní nepřátelé? To, jaká v práci mezi spolupracovníky panuje nálada, může ovlivnit, zda se do práce těšíme nebo ne. Pracovní kolektiv hraje velkou roli v celkové pracovní spokojenosti. Pozor ale na extrémy! Příliš přátelské vztahy se snadno mohou zvrtnout v milostnou aférku, která vám může v zaměstnání i osobním životě pěkně zavařit. No a když je to v kanceláři naprosté peklo, tak to také nevěstí nic dobrého…

 

Komplikované vztahy: Tohle může být problém!

 

V životě se obklopujeme svými nejbližšími, přáteli, které jsme si vybrali, no a pak také kolegy z práce. Ty už si většinou nevybíráme, takže se snadno může stát, že si s nimi vůbec nesedneme. Ani šéfové nejsou vždycky tím, co bychom od vůdců čekali. Zkrátka a dobře, velmi snadno se může stát, že v pracovním kolektivu začne něco skřípat. A protože v práci trávíme většinu běžného týdne, může to být opravdu problém. Špatné vztahy mohou stát také na počátku syndromu vyhoření.


Šikana na pracovišti: Mobbing, Bossing a jak z toho ven

Šikana? To se děje jenom na školách!  Bohužel, šikana je realitou i mezi dospělými a stane se, že se na pracovišti objeví. Používáme pro tyto případy termíny mobbing (k šikaně dochází mezi kolegy) či bossing (obětí je v tomto případě podřízený, šikanujícím je šéf). Šikana na pracovišti může mít mnoho podob – od zadávání nesmyslných a ponižujících úkolů, přes shazování před kolegy, dělání neustálých naschválů, schovávání věcí až po verbální a fyzické útoky.

 

Pozor, vysoké napětí: Když se kolegové nesnáší

Špatné vztahy v práci = intriky, pomluvy, soutěživost a neustálé napětí. Atmosféra je hustá tak, že by se dala krájet. Je velmi těžké a vyčerpávající spolupracovat s někým, koho nemůžeme vystát. Jenže firmu ani společnost často nezajímají osobní antipatie a drobné rozepře zaměstnanců. Předpokládá se, že si to nějak vyřešíte sami. Jenže jak, když se s tím druhým nedá o ničem mluvit a hned se strhne hádka?!

 

Nulová autorita: Jak šéfovat kamarádům?

Problém může nastat také v případě, kdy jsou vztahy až příliš přátelské. Představte si situaci, kdy jste povýšeni na vedoucí pozici. Najednou máte šéfovat lidem, se kterými jste chodil po práci na pivo a společně jste nadávali na šéfa nebo na nevrlého vrátného. Navíc jste známý svou dobrotou a shovívavostí. A teď máte rozdávat rozkazy lidem, kteří vás sice mají rádi, ale nejste pro ně žádnou autoritou. Chtělo by to zlepšit svoje komunikační i manažerské dovednosti. No jo ale jak? Neočekávalo se od vás, že tohle zvládnete sám?


Pracovní aférky: Kariéra i rodina v ohrožení

No a někdy jsou vztahy ještě lepší než dobré. Nejsou vřelé, ale přímo spalující. Ano, mluvíme o milostných aférkách. Často s sebou přinášejí mnoho nepříjemností. Nenávist kolegů, kteří mají pocit, že jste si všechny kariérní úspěchy vysloužili přes postel. Zanedbávání pracovních povinností, protože najednou se nemůžete soustředit na emaily a lejstra, ale musíte myslet jen na poslední polední pauzu a na to, co se dělo v zamčené kanceláři. Pracovní aférky vám taky mohou pěkně zavařit ve vašem osobním životě.

 

Jak zlepšit vztahy na pracovišti? Pomoc hledejte u psychologa!

Kde hledat pomoc? Jak z těchto situací ven? Jak stmelit pracovní kolektiv? Existuje řešení, které je účinné a efektivní pro všechny výše zmíněné problémy. Svěřte se do rukou odborníka! V tomto případě psychologa, odborníka na lidskou psychiku, který umí pracovat nejen s partnerskými vztahy, ale i s těmi pracovními.

Psycholog může přispět nejen svými znalostmi a dovednostmi, ale také tím, že bude mít na celou věc jiný, nezúčastněný úhel pohledu. Můžete se tak na celou situaci podívat novýma očima.


Individuální i týmové konzultace

Psychologa můžete kontaktovat osobně a obrátit se na něj s jakýmkoli problémem, který se pracovních vztahů týká. Psycholog může také pracovat rovnou s celým kolektivem, jak ve formě individuálních konzultací, tak společných setkání.

 

Náš tip! EAP: Benefitní program pro zaměstnance. Staňte se součástí nejnovějšího trendu!

Chcete-li ve své firmě všem těmto problémům předcházet nebo mít po ruce rychlé řešení, tou správnou volbou může být zahrnutí psychologické péče do benefitního programu pro vaše zaměstnance. Jednoduché. Efektivní.

Takový benefitní program nabízí i první česká online psychologická poradna Mojra.cz. Péči o své zaměstnance psychologické poradně Mojra.cz svěřili i takoví velikáni jako například Siemens, skupina NN nebo Webasto.

V rámci testovací konzultace, která je zdarma, si můžete na vlastní kůži vyzkoušet, co vašim zaměstnancům budete nabízet. Dostanete možnost seznámit se s klientským portálem i kompletní cenovou nabídkou.

Zaměstnanec je výkonný a efektivní jenom tehdy, je-li v práci spokojen. Pracovní spokojenost je z velké části ovlivněna tím, jaká atmosféry mezi kolegy na pracovišti panuje. Profesní vztahy, komunikace, osobní problémy – to vše jsou domény, se kterými vašim zaměstnancům může pomoci psycholog. A je rozhodně příjemné, když ho mají vždy po ruce.



Připojte se do diskuze.
Zadéjte Váš kometář.