Skoro celý školní rok probíhal formou distanční výuky. Do lavic se mohli v omezeném režimu na určitou dobu vrátit jen prvňáci a děti na prvním stupni. Všichni se tak museli naučit fungovat v online realitě. Namísto osobního kontaktu se s vyučujícími a spolužáky vidělo dítě pouze přes webkameru, muselo si zvyknout na nové nástroje, od počítače se v podstatě nepohnulo. Za své vzal také běžný školní režim – vstávání, cesta do školy, úkoly, spánek… Na řadu přišla jakási ne...
V období dospívání je běžné zkoumání nových, často zakázaných „možností“, ať už mluvíme o kouření, drogách, alkoholu či experimentování s vlastním tělem. Adolescenti se ocitají na pomezí, necítí se již býti dětmi, ovšem nejsou ani dospělými, hledají sebe sama a musí se vypořádat s různými problémy. Mimo to jsou velmi ovlivněni okolím, respektive svými vrstevníky, chtějí zapadnout do kolektivu a mnohdy jsou pro to schopni udělat cokoliv. Přičteme-li k tomu možné problémy v&n...
S agresí u dětí se setkáváme dnes a denně v různých formách. V určité míře je agresivní chování pro dětský vývoj normální, pomáhá mu si vybudovat vlastní postavení mezi vrstevníky, bránit se. Vše má ovšem své meze, kdy tedy zpozornět, že je něco v nepořádku? Mnohdy i jinak hodné dítě má období plné záchvatů vzteku, kousání a kopání kolem sebe, pokud nedostane to, co chce. Každý rodič jistě zažil scény v obchodě, na ulici i doma, kdy se dítě změní z milého pot...